Oldalak

2012. február 20., hétfő

Kezdődik, kezdőőőőődiiiiik!!!

Tegnap óta látok rá reális esélyt, hogy tavasz lesz. Előbb vagy utóbb biztosan. Így aztán tegnap miután megetettem a kutyákat, hirtelen felindulásból kertészkednem kellett. A ház előtti rózsákat metszettem meg. Most ahogy utólag olvasom, lehet, hogy kicsit elsiettem a dolgot. A legtöbb helyen ugyanis azt írják, hogy márciusban kell ezt a műveletet végezni, de a lelkiismeretem megnyugtatására találtam egy honlapot, ahol azt olvastam, hogy a fagyok elmúltával, február végétől lehet kezdeni. Na sebaj, majd megkérdezem apukámat, remélem azt mondja majd ő is, hogy túl nagy hülyeséget nem csináltam. A ház előtt védett helyen vannak, talán már nem fognak megfázni. A többi bokorral akkor várok még pár hetet.
Amúgy nem csak én érzem a tavaszt. Ma, miután elvittem Marcikát oviba, Szembeferibácsi (csak így egybe...) átkiabált az úton, hogy... Érzékenyebb olvasóim figyelmét felhívnám, hogy helyesírást nem annyira, ízes tájszólást viszont annál inkább tartalmaz a következő szövegrészlet. Szóval Szembeferibácsi aszongya:
-Ha fölgyün a főd fagya, gyüjjetek ám át két talicska tyuktrágyáér! Finomul kiszórgyátok a mezzőre (jelzem a "mezző" nálunk egy kb. 3*3 méteres veteményes), köll az a fődnek.
-Jól van, köszönöm Feri bácsi. Mikor menjünk?
-Há mondom, amiko fögyün a főd fagya...
Rendes ez a Feri bácsi. Ősszel is mindig kapunk trágyát, akkor nem tyuxart, hanem disznót, némi borocskáért cserébe. :)
Az én kertem nem is fog műtrágyát látni!


ELKÖLTÖZTÜNK! Az új címünk: http://csaladiallapot.hu/

2 megjegyzés:

  1. Szerintem nagy bajt nem okozhattál a korai metszéssel,hisz nem kezdő vagy.Néhai hortenzia bokrunk emlékére gyakorolj csak,hajrá neki!!!Az ösztönös szakértelmet velem ellentétben Te örökölted(növényeim nagy sajnálkozására)Apu nálam vélhetőleg egy fakanálra koncentrált...Ahogy az írásod olvastam,az jutott eszembe,valószínüleg a keringésed tavasszal egyenes arányban gyorsul a főd fagyának felgyüvésével.:)

    VálaszTörlés
  2. Igen, igen, bizsereg a kertészkedős vénám. Ma meg aztán különösen. Erre felénk gyönyörű idő van ma, igazi tavaszi. Apa hazajön, már robogok is ki a kertbe. :)
    Annyit azért megjegyeznék, hogy a hortenziabokrot nem én nyírtam ki, csak abban az egy évben nem virágzott. :D

    VálaszTörlés